Quote by Imam Muhammad Al-Baqir

Knowledge and science is the fruit of paradise; in times of threat it is one's ally, in exile it keeps one company, and in solitude it is one's intimate friend and companion - Quotes By Imam Muhammad Al-Baqir Ibn Ali Zainal Abidin Ibn Al-Hussein Ibn Ali Ibn Abi Talib

24/02/2012

Wanita : bagaimana nak memikat lelaki idaman anda??


Cara-cara memikat lelaki (For Women)



First Impression

First Impression sudah tentu memainkan peranan yang penting dalam soal memikat. Perempuan perlu tahu pakaian apa yang perlu dipakai untuk memikat lelaki. Pakai dan lihat pada cermin, adakah ia ia nampak memikat, sopan dan yang paling penting nampak terserlah. Bagaimana cara ia terselah ialah, walaupun anda berada jauh dari pandangan seseorang lelaki, mereka sudah perasan kuwujudan anda. Situasi begini akan membuatkan lelaki ingin tahu siapa yang berpakaian begitu. Adakah dia cantik, kulit cantik dan sebagainya. Ha! inilah perasaan yang perempuan perlu wujudkan pada setiap lelaki yang belum pernah berjumpa dengan anda lagi.

Mudah Mesra
Jangan tunjuk ketegasan, jangan risaukan macam mana rupa anda. Jangan juga inginkan anda kesempurnaan (perfection). Tenang dan releks, buat biasa lawak-lawak sikit serta sentiasa senyum dan ketawa. Cuba bergurau ditahap sederhana walaupun baru berjumpa. Cuma jangan lebih-lebih sangat.

Gunakan Positif Body Language
Betulkan sudut badan anda terus pada si dia, duduk atau berdiri dengan posture badan yang tegak. Tentang mata anda dengan si dia apabila bercakap, ini menunjukkan kesungguhan anda berbual atau mendengar. Sentiasa senyum.

Pecahkan Sempadan Malu
Sentuh si dia di bahu atau lengan, sentuh dengan cepat dan lembut. Jangan menunjukkan ia macam pelik, anda cuma buat biasa sahaja. Cara yang mudah ini menguatkan keintiman antara anda dengan si dia.

Kadang-kadang lelaki yang akan memecahkan sempadan itu dengan menyentuh anda dahulu, tapi jika anda selesa, anda sentuh dia semula. Kalau boleh jangan biarkan mereka (lelaki) membuat first move, kerana perempuan aura yang lebih kuat bila ia mulakan sentuhan.

Salah satu cara nak memecahkan sempadan ialah dengan membezakan tangan anda masing-masing. Ini adalah cara yang comel untuk memecahkan sempadan.

Cara-cara lain yang berkesan ialah dengan membetul-betulkan baju si dia, menarik benang di baju si dia. Perkara-perkara begini akan membuatkan anda dan si dia merasa makin selesa  sesuai.

Puji Si Dia
Berikan pujian yang membina dan ikhlas mengikut kesesuaian situasi masa itu. Biarkan si dia nampak anda menghargai segala apa yang dia lakukan. Apa yang penting, anda perlu puji benda yang anda betul-betul suka kerana ia akan menampakkan keikhlasan anda.

Tunjukkan Minat
Cuba mengenali si dia dengan bertanyakan tentang dia, apa dia minat, apa minat dia, kerja, keluarga, rakan-rakan dan sebagainya

No comments:

Post a Comment