Quote by Imam Muhammad Al-Baqir

Knowledge and science is the fruit of paradise; in times of threat it is one's ally, in exile it keeps one company, and in solitude it is one's intimate friend and companion - Quotes By Imam Muhammad Al-Baqir Ibn Ali Zainal Abidin Ibn Al-Hussein Ibn Ali Ibn Abi Talib

26/01/2012

Nasib Pengawal Wanita Gaddafi yang dibunuh kejam...


Ketika arwah Muamar Gaddafi melarikan diri dari serangan tentera pemberontak di Libya, pegawai peribadi wanita yang merupakan anggota Amazonian Guard telah dibubarkan dan masing-masing bersembunyi dan melarikan diri. Unit ini mempunyai seramai 15 orang yang ditugaskan untuk menjaga arwah dalam apa jua situasi.

Menurut arwah, dia mengambil wanita sebagai pengawal peribadi kerana beranggapan lelaki Arab akan menghadapi kesukaran untuk menembak wanita. Nampaknye die silap, mereka tidak menghadapi kesukaran tetapi bertindak kejam dan seperti binatang terhadap pengawal peribadi wanita yang dikesan ini.
Ini adalah gambar tiga orang anggota unit Amazonian Guard yang telah dikesan. 




Gambar di atas menunjukkan satu daripadanye telah ditembak mati bersama-sama teman lelakinya ketika cuba melarikan diri dari sekatan jalanraya.



Mangsa kedua yang mengenakan makeup untuk mengelakkan diri dikenali pula telah ditangkap dan dibelasah sehingga mati.



Manakala mangsa ketiga adalah yang paling kejam apabila diculik oleh tentera pemberontak kemudian diseksa dan dirogol bergilir-gilir setiap hari sebelum akhirnya mati akibat dicekik oleh mereka. Kemudian mereka meletakkan nota bertulis “Nasib si pelacur Gaddafi”.


Apakah nasib yang menimpa umat Islam zaman sekarang?. adakah Libya akan menjadi seperti Iraq yang masih lagi terbabit dalam kancah perang saudara? Beginikah layanan terhadap wanita lebih-lebih lagi tawanan perang?. Jikalau begini perangai umat Islam, maka musuh-musuh Islam masih lagi bersorak gembira kerana berjaya memecah-belahkan Umat Islam.

No comments:

Post a Comment