Quote by Imam Muhammad Al-Baqir

Knowledge and science is the fruit of paradise; in times of threat it is one's ally, in exile it keeps one company, and in solitude it is one's intimate friend and companion - Quotes By Imam Muhammad Al-Baqir Ibn Ali Zainal Abidin Ibn Al-Hussein Ibn Ali Ibn Abi Talib

02/02/2013

Penyakit itu menggugurkan dosa!!


Dari 'Abdullah bin Mas'ud r.a. katanya: "Saya masuk ke tempat Rasulullah SAW ketika beliau sedang menderita sakit. Beliau saya raba dengan tangan saya, lalu saya berkata: "Ya Rasulullah, penyakit kamu amat berat."

Rasulullah SAW menjawab: "Benar, penyakit saya sama dengan penyakit dua orang di antara kamu."

Saya berkata: "Demikian itu kerana kamu mendapat pahala dua kali lipat." Rasul menjawab: "Benar!" Setelah itu beliau berkata: "Setiap orang Islam yang mendapat bencana penyakit dan lain-lain, maka Tuhan menggugurkan (mengampuni) kesalahan-kesalahannya, sebagaimana pohon kayu menggugurkan daunnya."


1 comment: