Quote by Imam Muhammad Al-Baqir

Knowledge and science is the fruit of paradise; in times of threat it is one's ally, in exile it keeps one company, and in solitude it is one's intimate friend and companion - Quotes By Imam Muhammad Al-Baqir Ibn Ali Zainal Abidin Ibn Al-Hussein Ibn Ali Ibn Abi Talib

02/02/2013

Dakwah tidak ada batasan, gunakan apa saja medium yg ada!


Pesanan dari Habib Ali Al-Jufri



Pelbagai Soalan yang ditanya dari merata tempat kepada Habib Ali Al-Jufri yang berada di Tarim.

Lalu Habib berkata:

"Bagaimanakah kita nak jawab di hadapan Allah nanti apabila di tanya tentang kekurangan serta kelalaian kita dalam berdakwah?

ha!?

Mereka yang beriman sebelum kita... musafir dengan begitu jauh, menahan lapar dengan mengikat batu di perut menempuh kecelakaan kebinasaan, menghadapi lanun jalanan, berpisah dengan anak-anak serta orang yang dicintai mereka, mengorbankan harta-harta mereka. Agar Allah memuliakan mereka dengan menyampaikan kalimah la ilaha illa Allah kepada manusia.

Dan hari ini, medium teknologi membuatkan kamu mampu menyampaikan kalimah dari tempat duduk kamu!SubhanAllah, soalan-soalan ini datang dari medium internet seumpama Allah berkata pada kita "malulah sikit! Malulah terhadapKu!" "Tidak disediakan medium teknologi bagi mereka yang lebih baik dari kamu sebelum ini, tapi disediakan medium teknologi itu bagi kamu supaya kamu dapat mengajak mereka yang lemah untuk turut sama berkhidmat di jalan DAKWAH!"

Sampaikanlah dariku walau hanya sepotong ayat" (HR. Bukhari)

Masih butakah kita? pekakkah kita? bisukah kita?

Allahu Allah.

Moga Allah redha

No comments:

Post a Comment